راهنمای سریع سیستم های نرده شیشه ای محبوب

 

 

نرده های شیشه ای ( glass balustrade) حسی مینیمال و مدرن به هر فضای داخلی یا خارجی می بخشند و در عین حال به عنوان یک مانع ایمنی عمل می کنند. مزیت دیگر، موانع شیشه ای شفاف و بدون وقفه است.

گزینه های زیادی در مورد سبک ها، تثبیت ها، نرده ها، پرداخت ها و طرح ها وجود دارد. به همین دلیل است که گاهی اوقات تلاش برای تصمیم گیری در مورد سیستم نرده شیشه ای می تواند بسیار زیاد و گیج کننده باشد.

در این راهنما، گزینه‌های نرده‌های شیشه‌ای بریتانیا را ساده کرده‌ایم که به طور کلی به چهار دسته یا نوع سیستم اصلی تقسیم می‌شوند: پست‌ها، اسپیگوت‌ها، کفش‌های پایه و آداپتورها. ما همچنین گزینه‌های شیشه‌ای موجود را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای فضا و سلیقه شما بهترین کار را دارد.

 

شرکت زیما عرضه و نصب نرده های شیشه ای در تهران و سراسر ایران می باشد. ما بیش از ده سال تجربه در صنعت داریم و با پروژه های نصب شیشه بی شماری فعال بوده ایم. ما می‌توانیم به طراحی سیستم نرده شیشه‌ای ایده‌آل برای مطابقت با هر پروژه ساختمانی و در عین حال پیروی از مقررات کمک کنیم.

 

سیستم های پست نرده شیشه ای

 

نرده های شیشه ای با پایه برای فضای داخلی و خارجی مناسب هستند. این سیستم های نرده قاب دار از ستون های نرده عمودی با گیره های جانبی برای نگه داشتن پانل های شیشه ای استفاده می کنند.

 پایه ها در پایه به زمین ثابت می شوند یا از طرف ثابت می شوند (نصب شده روی صورت). معمولاً پست ها با فاصله حدود یک متر از هم قرار می گیرند (بسته به شرایط و مکان).

 

سیستم های پست نرده شیشه ای دارای اتصالاتی برای نصب نرده هستند، همچنین طیف گسترده ای از طرح های نرده وجود دارد. نرده‌ها به محکم‌تر شدن سیستم کمک می‌کنند و در صورت شکستن پنل شیشه‌ای، ایمنی بیشتری را ارائه می‌دهند.

 پایه ها، نرده ها و بست ها معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و احتمال زنگ زدگی را در طول زمان کاهش می دهند. پرداخت های دیگر مانند چوب در دسترس هستند. میله ها و نرده ها را می توان به روش های مختلفی شکل داد، رایج ترین شکل ها دایره ای و مربعی هستند.

 

 

 

سیستم های کف پایه نرده شیشه ای

 

کفش های پایه نیز یک سیستم بدون قاب هستند که دید بی وقفه را ارائه می دهند. این سیستم را می توان روی زمین نصب کرد، جایی که مسیر قابل مشاهده خواهد بود. یا می توان آن را از طرفی ثابت کرد و باعث می شود کانال آهنگ کمتر قابل توجه باشد. کفش های پایه برای فضای داخلی و خارجی مناسب هستند.

 با این حال، ثابت کردن این کانال در کنار دال کف ممکن است برای مناطقی که ممکن است تخلیه آب مورد نیاز باشد، به عنوان مثال، بالکن‌ها، تراس‌ها و پاسیوهای ابدی توصیه می‌شود.

 

پایه معمولاً از یک کانال آلومینیومی سنگین ساخته شده است که در کف پیچ شده است. کلاهک های فولادی ضد زنگ یا صفحات پوششی معمولاً برای پوشاندن مسیر آلومینیومی استفاده می شود و ظاهری تمیز و زیبا به سیستم می بخشد.

مانند سایر سیستم‌های نرده شیشه‌ای، نرده‌ها به استحکام و ایمنی کلی نرده می‌افزایند و بسته به مکان و مقررات ساختمانی قابل اجرا ممکن است یک الزام باشند.

 

 

سیستم های نرده شیشه ای

 

سیستم های نرده اسپیگوت از گیره هایی استفاده می کنند که در پایه قرار دارند تا پانل های شیشه ای را در جای خود نگه دارند. این سیستم بدون قاب همچنین یک نمای بدون درز ارائه می دهد، زیرا بر خلاف سیستم های پست نرده شیشه ای که در آن ستون های عمودی قابل مشاهده هستند، اتصالات کمتر قابل درک هستند.

 

گیره های پایه می توانند گرد، مربع و بیشتر باشند. این اتصالات معمولاً دارای روکش فولادی ضد زنگ (برس خورده یا صیقلی) هستند. در صورت نیاز، نرده‌ها را می‌توان اضافه کرد و در کناره‌های پانل‌های شیشه‌ای ثابت کرد یا به‌عنوان ریل درپوش (پروفایل u) در بالای پانل‌ها قرار داد تا ظاهری محتاطانه‌تر داشته باشد.

 سیستم های اسپیگوت برای چندین کاربرد، از جمله محصور کردن استخرها، گذرگاه ها، عرشه، پاسیو کم ارتفاع و مناطق بالکن که در آن از مقررات ساختمانی شکایت دارند، مناسب هستند.

 

 

سیستم های آداپتور نرده شیشه ای

 

آداپتورهای شیشه ای، که به آنها اتصالات پیچ نیز گفته می شود، به صورت جانبی ثابت هستند و فضای بیشتری برای کف و دید بدون وقفه به شما می دهند. هنگامی که نرده در سطح نصب مشاهده می شود، اتصالات فولادی ضد زنگ قابل مشاهده نیستند.

دیدن آداپتورهای مورد استفاده در بالکن های جولیتا و نرده های شیشه ای راه پله بسیار معمول است. باز هم هندریل ها را می توان به طرق مختلف به این سیستم اضافه کرد.

 

گزینه های شیشه ای

 

جدا از شفاف، پانل های شیشه ای را می توان در رنگ های مختلف از جمله سبز، خاکستری، برنزی و آبی عرضه کرد. در مواردی که از پانل های شیشه ای شفاف استفاده می شود، ما آهن کم را توصیه می کنیم. آهن کم شفافیت بیشتری نسبت به شیشه شفاف معمولی ایجاد می کند، این به دلیل وجود آهن کمتر در مواد است. سطوح بالاتر آهن به شیشه شفاف رنگ مایل به سبز می دهد (با پانل های ضخیم تر یا وقتی به یک پانل از کنار نگاه می کنیم مشهودتر است).

 

گزینه های خود تمیز شونده برای شیشه نیز وجود دارد، به ویژه برای نرده های بیرونی مفید است. هنگامی که آب تبخیر می شود، رسوبات معدنی روی سطح باقی می ماند که در طول زمان تجمع یافته و بیشتر نمایان می شود. سطوح محافظت شده شیشه های خود تمیز شونده ماندن قطرات را سخت تر می کند و در نتیجه فرو می ریزد. کثیفی و کثیفی نیز راحت تر پاک می شوند.

 

پانل های شیشه ای لمینت سخت شده یا سخت شده در نرده ها استفاده می شود. شیشه سفتی با شیشه فلوت متفاوت است، هنگامی که شیشه سخت می شود، استحکام آن تا 5 برابر افزایش می یابد. شیشه سخت شده (یا شیشه سکوریت شده) بر خلاف شیشه های آنیل شده معمولی که به تکه های لبه تیز می شکند، به تکه های کوچک می شکند.

 

یک پانل شیشه ای در هنگام لمینیت بیشتر تقویت می شود. شیشه لمینت از دو پانل سخت شده و یک لایه بین پانل ها تشکیل شده است. حتی اگر پانل شیشه ای لمینت بشکند، لایه میانی به نگه داشتن پانل در جای خود کمک می کند.

 

ایمنی و توقف سقوط، وظیفه اصلی یک نرده است. در جایی که نرده‌ها و محافظ اضافی در برابر سقوط در قسمت نرده وجود ندارد، باید شیشه‌های لمینت سخت شده تعبیه شود. نوع شیشه شامل ضخامت، سیستم و روش نصب مورد استفاده باید با مقررات ساختمانی مطابقت داشته باشد.

 

جدا از ایمنی، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد نرده های شیشه ای در نظر بگیرید، از جمله برنامه ریزی، طراحی و هزینه. انواع و اقسام مختلف سیستم های ذکر شده در این راهنما وجود دارد. بنابراین خوب است اطمینان حاصل کنید که از یک تیم نصب معتبر استفاده می کنید که می تواند شما را راهنمایی و راهنمایی کند. داشتن ایده ای در مورد آنچه که می خواهید و بودجه شما نیز به ساده سازی روند کمک می کند.

 

 

 

Post a Comment

Previous Post Next Post