ویژگی های اصلی میلگرد در صنعت ایران


میلگرد از جمله خدمات و محصولات پرطرفداری است که در بسیاری از صنایع از جمله سازه سازی و ساخت و سازهای بزرگ و کوچک عمرانی قابل استفاده است. انواع پایه دایره ای وجود دارد و کارخانه های مختلف آن را در نیازهای رایج دنیا تولید و ارائه می کنند. دو نوع میلگرد عمده را می توان در بازار خریداری کرد که به آنها آسان و آجدار می گویند و با توجه به ویژگی های آنها کاربرد دارند. قیمت میلگرد با معضلات و جنبه های زیادی تعیین می شود که در ادامه به طور مفصل به بررسی آنها خواهیم پرداخت. این جنبه ها حتی باعث می شود که قیمت میلگرد در مشهد و سایر شهرها و استان ها با هم تفاوت داشته باشد. بنابراین قبل از پایان این مقاله کوتاه با آهن رسن همراه باشید و نظرات خود را در مورد آن با ما در میان بگذارید.


قطب گرد فقط یک ماده مادی است که عمدتاً از آهن، مواد و آلیاژهای فلزی ساخته شده است. دقیقاً به همین ترتیب میلگردهای آلومینیوم، مس، برنج و غیره نیز ممکن است تولید شوند، اما بر اساس برنامه آنها و مشخصاتی که باید داشته باشد، اغلب از فلز و مواد آهنی ساخته می شود تا جامد، قدرتمند و بادوام باشد.


میلگرد در واقع یک چماق است که یک مقطع دایره ای است که داخل آن پر شده و اغلب به طول 6 یا 12 متر کشیده شده یا به صورت کلاف ساخته می شود. میلگردهایی که کلاف می شوند باید اندازه (قطر) کمی داشته باشند، زیرا می توان آنها را خم و کلاف کرد. معمولاً میلگردهایی با سایز کمتر از 15 یا 16 میلی متر در اجرای مناسب کلاف ها عرضه می شود. میلگردهایی که به شکل انشعابات در طول های معمولی تولید می شوند در طول ظاهر به صورت دسته هایی قرار می گیرند که مقدار و وزن استاندارد آن ها در کارخانه های مختلف دارای تغییراتی است. این دسته از میلگردهای منشعب شده باندل نام دارند.قیمت آهن


اما این دستگاه از نظر ظاهری برد زیادی دارد. به میلگردهایی که سطح آسانی دارند ساده و میلگردهایی که دارای سطح شیاردار هستند را میلگرد آجدار می نامند. این اقلام حتی در فرم و اندازه آج ها نیز دارای تغییراتی هستند و این انتخاب نه تنها از نظر ظاهری ضروری است، بلکه باعث ایجاد تفاوت در عملکرد، کیفیت، نرم افزار و قابلیت های محصول می شود. این تغییرات در نوع کارخانه و نمونه های معمولی مورد استفاده برای تولید دیده می شود.


واقعاً به همین دلیل است که ارزش فلز و میلگرد کارخانه های مختلف متفاوت است زیرا ممکن است کالا، کیفیت، مشخصات و عملکرد آنها نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال میلگرد نیشابور یا تولید کننده خراسان در مشهد که شامل کیفیت بالایی می باشد نسبت به ذوب فلزات یا محصولات شاهرود دارای تنوع می باشد.


بر اساس جزئیات ارائه شده، انواع اصلی محصولات و خدمات میلگرد را می توان به شرح زیر ارائه کرد:


آسان، آجدار، حرارتی، خواب میگلد، فایبرگلاس، گالوانیزه و ... برای اطلاعات بیشتر با آیرون رسن تماس بگیرید.

Post a Comment

Previous Post Next Post